Notice: Undefined variable: RC92FBC1E897D12BC703CD7124DAAC02C in /home/ingakarindarn/domains/svedar.com/public_html/stallsnack/Themes/classic/images/english/_vti_cnf/style.css.php(1) : eval()'d code(1) : eval()'d code on line 1
Vattenkopps-träning
Sidor: 1   Gå ned
  Skriv ut  
Författare Ämne: Vattenkopps-träning  (läst 237 gånger)
0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Kristin Engerstrom
Debattör
junior
**

Antal inlägg: 18

« skrivet: 2009-11-16 21:37 »

Hur lär man en häst som inte har vuxit upp med vattenkopp att använda den korrekt?

Yildirim dricker det som jag fyllt i vattenkoppen, och antar sen att det är slut med vatten..

Timmie har klurat ut vattenkoppen, men på sitt eget speciella sätt, hon dricker det som jag fyllt i, sen trycker hon i mer vatten med ena framhoven, dricker, hoven, dricker, tills hon är nöjd.... behöver jag säga att även om det ser hiskeligt roligt ut när hon gör det, så har jag en väldigt skitig vattenkopp varje morgon, full med halm och grus... och jag tror inte heller att vattenkoppen mår bra av det i längden, fast hon gör det med mycket stor presition...

Några tipps?
Loggad
Kiara
Debattör
junior
**

Antal inlägg: 55

Hemsida
« Svara #1 skrivet: 2009-11-17 18:22 »

hov drickande vill jag se film eller bild på  {$default_kiss_smiley}

Ett bra tips är att lägga ett par socker bitar i botten på koppen, med bara lite vatten i då trycker dom ofta för att få mer sött och lär sig förstå hur det hela fungerar.

Du måste upprepa detta några gånger för att få hästen att förstå på riktigt. Kolla också att du har ett väldigt bra flöde ur vattenkopparna
Loggad

Där konsten tar slut tar våldet vid
Kristin Engerstrom
Debattör
junior
**

Antal inlägg: 18

« Svara #2 skrivet: 2009-11-17 21:18 »

Har ju aldrig gett dem socker eftersom de inte har bra av det, så jag är inte säker på att de tycker om det, men värt ett försök...

Har en mobil-bild, men tänkte ta film, nästa gång jag ser henne...

Loggad
Kiara
Debattör
junior
**

Antal inlägg: 55

Hemsida
« Svara #3 skrivet: 2009-11-18 19:46 »

Du kan ju ha i lite betfor också, bara hästarna liksom vill ha mer smak så du trycker med nosen mot så det kommer vatten.
Loggad

Där konsten tar slut tar våldet vid
Sidor: 1   Gå upp
  Skriv ut  

Gå till: