Notice: Undefined variable: RC92FBC1E897D12BC703CD7124DAAC02C in /home/ingakarindarn/domains/svedar.com/public_html/stallsnack/Themes/classic/images/english/_vti_cnf/style.css.php(1) : eval()'d code(1) : eval()'d code on line 1
RIKS 2010
Sidor: « 1 2   Gå ned
  Skriv ut  
Författare Ämne: RIKS 2010  (läst 512 gånger)
0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Sakura
Debattör
junior
**

Antal inlägg: 44

« Svara #15 skrivet: 2010-03-30 20:46 »

Tack för ett bra svar {$default_smiley_smiley}

Ja isåfall var det nog du som svara sist på det med. Har ett svagt minne av detta.
Men som jag fatta det när jag prata med knabstrupper förra året så skulle iaf Sakura få en riktigt bedömning med poäng och utlåtande på papper.

Är det så?
Okey okey, är det på så vis. Ja jag tycker det är en bra träning att komma ut på lite olika äventyr med dom.

Har inte tänkt ställa ut mer som äldre, men hon får väl ställas ut som 3åring iaf igen om jag vill det?

Loggad

*My Sakura Girl*
Kristin Engerstrom
Debattör
junior
**

Antal inlägg: 18

« Svara #16 skrivet: 2010-03-31 19:29 »

Hon får ställas ut i korsningsklassen oavsett ålder... även som tjugo-åring (om inte reglerna ändrats till den tiden ;-))

Hon får en full bedömning precis som de andra hästarna, men tävlar inte i samma klass, dvs hon kommer att tävla om Bästa Korsning med andra korsningar, och inte BIS och BIM... (Bäst i Show, Bäst i Motsatt kön)

Men jo, jag tycker altid det är roligt att få en beömning på min häst! Det är så man har en chans att se var aveln är på väg, och om man har lyckats eller inte... (sanning med modifikation, eftersom hästen bedöms efter dagsformen, altså eksakt det den visar för dagen, ibland visar de sig lite bättre, och ibland lite sämre, och det syns på poängen...)
Loggad
Sakura
Debattör
junior
**

« Svara #17 skrivet: 2010-03-31 19:38 »

Okey, tack snälla för dina svar {$default_smiley_smiley}
Det betyder massor, men man känner sig lite "dum" som frågar så mycket.

Känns iaf skönt att det finns personer som kan svara på det frågor man gärna vill veta.

Ja att hon tävlar tillsammans med korsningarna gör mig ingenting jag är bara glad att hon får komma dit och bli visad och få poäng och bedömning.
Det är ju det enda ställe där hon får det.

Det känns bara lite smådrygt att riksen alltså ska hamna så många mil ifrån.
Men å andra sidan kommer Sakura stå i Örebro i sommar så det blir betydligt närmare ner till riksen därifrån.

Så det känns ganska skönt måste jag erkänna {$default_smiley_smiley}

Jag ser fram emot i Juli, jag hoppas innerligt vi kommer iväg oxå. Avskyr att känna mig beroende utav folk, men det är väl så när man inte har körkort och bil själv.

Karln har körkort men han vill inte alls följa med och hjälpa mig med detta :p
Tur nog har man en tid på sig nu att leta lite, och åker man i värsta fall bara över dagen (tidigt på morgonen så hon kan vila lite när man kommit fram) så får hon sedan visas, ta det lugnt efter det och sen åka hemåt igen när allt är klart.

Men jag hoppas på att stanna en natt, men det får man helt enkelt se {$default_smiley_smiley}
Loggad

*My Sakura Girl*
Sakura
Debattör
junior
**

« Svara #18 skrivet: 2010-05- 2 11:53 »

kl.

Nu står min lilla tjej i Örebro, eller rättare sagt lite utanför Örebro. Allt gick super och hon kom in bra i gruppen.

Så nu ska hon gå i lösdriften tills slutet av maj då gräset brukar vara tillräckligt för och släppa dom på bete då.

Och då kommer hon som sagt gå med enbart 1 och 2 åringar heeela sommaren =D
Jag är så glad för det och jag hoppas hon blir rund som en boll detta år med.

Förövrigt, så går man och funderar på hur man ska göra med riksen. Jag vill ju dit och tror att jag kommer dit oxå. Har en kompis som gärna hjälper mig bara hon inte jobbar. Vilket hon inte visste ännu {$default_sad_smiley}

MEN, Sakura kommer liksom inte vara tränad inför detta. Jag har tränat 2ggr innan hon åkte från mig nu. Visst ska jag till Örebro några ggr under sommaren och då kan jag försöka öva, dock vet jag inte hur det kommer gå med lösgalopp för vet ej om tillgång till paddock finns, men dom ska ha en så det borde ju gå och lösa.

Ska jag åka dit med henne iaf och hoppas på att det går BRA och visa henne? Jag menar hon visades som 3mån föl och det gick kanon, dock ingen lösgalopp då utan det var i skritt och trav och sen uppställning.

Loggad

*My Sakura Girl*
Sakura
Debattör
junior
**

« Svara #19 skrivet: 2010-07- 7 20:22 »

Hallå...

Jag hoppas någon kikar in i denna tråden då jag tänkte kolla om det finns någon vänlig själ som ska till riksen och åker via Örebro lr i närheten och ev kan tänka sig och hjälpa mig?

Blir iof svårt om personen inte bara ska ner över lördagen då det är utställningen. Men tänkte kolla iaf.

Jag vill ju gärna visa Sakura eftersom det sket sig förra året, sen var hon inte vacker i hull direkt heller.

Jag vill gärna visa henne, men har varken bil lr förare {$default_sad_smiley}
Jag ska som sagt bara visa henne på utställningen sen hem igen är tanken.

Men aja, höra tänkte jag iaf {$default_smiley_smiley}
Loggad

*My Sakura Girl*
Sidor: « 1 2   Gå upp
  Skriv ut  

Gå till: