Tack så mycket för ditt svar, ett väldigt bra sådant med

Som du säger så känner man sin häst bäst själv, men jag blir alltid fundersam och tänker då, gör jag rätt. Kan jag börja med detta nu osv, och sen hör man hur andra säger och gör och då känns allt så fel ibland.
Sakura är ju väldigt mycket hanterad just för att hon tycker om att bli ompysslad och få komma ut, promenad vid hand, tolkning eller tömkörning. Funkar kanon med alla delar.
Hon har alltid lyssnat på mig väldigt bra, känner sig trygg hos mig osv.
Men hon är en bestämd dam som behöver en fast hand. Så fort hon ser att det är en ny människa runt henne osv så kan hon testa den en del.
Men det brukar gå bra, hon är inte dum direkt!
Hon skickades iväg 25 April till sommarbete i Örebro, tillsammans med 1 och 2 åringar som hon kommer gå med tills sista september om gräset håller i sig, annars ställs hösilagebalar ut i hagen.
När jag får hem henne kommer jag börja sakta med promenader sen tömkörning igen, givetvis vila och mycket ompyssling som alltid

Sen kommer vi köra in henne då oxå, vi börja i vintras men sen flytta jag ifrån lösdriften där dom hade vagnar ja fick låna så det blev inge mer.
Man får helt enkelt som du sa, följa hästen och se hur hon är osv. Testa hänga/sitta och se vad hon säger och hur hon reagerar.
Provade nu i början av 2010 att hänga lite snabbt på henne, och hon brydde sig inte för 5öre. Det var bara någon sekund jag provade, då undrar du/ni varför. Var nämligen så att andra hade testat och jag vart själv lite sugen, hon är en tålig och stark häst. Därför tror jag att det inte kommer bli problem sen i vinter osv.
Hon har iaf helsemester nu under sommaren, det ända vi ska på är riksen om vi tar oss dit. Tyvärr blir det ingen träning till riksen så jag får hoppas allt går bra iaf och att hon inte är allt för vild :p
Verkar även skita sig med någon som kan visa henne men jag hoppas jag löser det.
Tack för ditt svar!